Кілька днів тому на сайті Кабінету міністрів з’явився інвестиційний атлас України. У формі презентації представлені ті об’єкти в різних куточках України, які, на думку Уряду повинні бути цікавими для інвесторів. Сюди увійшли: дороги, заводи, аеропорти, морські порти, обленерго, Чорнобиль та навіть національний заповідник Хортиця.

Про Запоріжжя також “подбали” та навіть попіклувалися про те, щоб КП “Запорізький міжнародний аеропорт” громада самостійно не розпоряджалася, – аеропорт також потрапив до інвестиційного атласу України. Наче глузуючи, на слайді виставлено фото саме терміналу, будівництво якого досі не закінчено через блокування з боку силовиків. Все, що на фото збудоване за кошти громади.

Варто зазначити, ще з осені минулого року центральна влада публічно змінює свої плани стосовно цього об’єкту. Так, від час візиту прем’єр-міністра Гончарука до Запоріжжя він заявив, що планує віддати аеропорт в концесію. Механізм передачі на той час мабуть і йому не був відомим, оскільки комунальне підприємство належить громаді і лише вона може ним розпоряджатися. Вже на початку цього року міністр інфраструктури Владислав Криклій в Давосі, журналістам повідомив, що аеропорт в Запоріжжі належить громаді, а тому без її волі уряд не може ним розпоряджатися. Кілька днів після, під час презентації перших концесійних конкурсів, Криклій озвучив іншу думку і перерахував аеропорти, які підуть в концесію, запорізький був у переліку. Які б заяви не звучали, запоріжців досі ніхто про аеропорт не запитував і сьогодні він потрапив до інвестиційного атласу.

Туди внесли й державний заповідник Хортиця, з нього, як вказано в презентації, планують зробити великий міжнародний туристичний центр. А щоб це реалізувати, запрошують інвесторів. Щоправда, на разі не зрозуміло як уряд планує дозволити будувати в національному заповіднику в той час, коли це заборонено законом? Також не відомо, що буде з будинками людей, які там живуть і з могилами, які теж є на території Хортиці.

“Запоріжжяобленерго”, також у списку інвестиційно привабливих об’єктів. Основна частка підприємства, – 60.2% належить державі, , 16, 52% фактично Ігорю Суркісу, 12.3% підконтрольні Ігорю Коломойському на Костянтику Григоришину. Недаремно ми нагадали про поділ власності за частками, при передачі підприємства інвесторам, юридичні питання тут також можуть бути непростими.

Попри плани уряду, місцева влада обіцяє боротися за аеропорт, очевидно тепер доведеться боротися ще й за збереження національного заповідника. Самим запоріжцям у цей час хіба доводиться чекати часу, коли ж запитають їхню думку, або принаймні позицію представників громади в органах місцевого самоврядування.