Цифровий етикет – досить поширений термін. Він про те, які правила етикету існують і продовжують створюватися у спілкуванні в мережі Інтернет. Прогрес можливостей не стоїть на місці, а отже варто бути у курсі того, як чемно себе поводити і заохочувати до цього інших. Просто спробуйте знайти це в пошуковику: ви здивуєтеся. як багато статей про це написано!

Перш за все це потрібно вам, аби ваші друзі в Інтернеті поважали вас і ваш простір. Щоб через надокучливі телефонні дзвінки та смс-ки не доводилось ставити телефон в авіарежим. Щоб на вас не поширювали в Інтернеті спамні групи та бесіди.Аби не доводилось слухати довжелезні аудіо-повідомлення, слхати які у вас немає можливості, часу або бажання.

У цьому блозі зібрані найважливіші правила цифрового етикету.

  1. Беззвучний режим – вже норма у публічних місцях. Але не кожний навчився поважати право незнайомих сусідів на тишу.
  2. Спочатку – привітатися. Інакше люди можуть думати про вас як про нахабу. І матимуть повне прао просто не відповісти.
  3. Не телефонувати без попередження. Якщо це розмова із кимось старшим за посадою. вком або просто малознайома людина – варто преспросити, чи може він говорити. Особливо, якщо це пізній вечір.
  4. Не надсилати аудіо-повідомлення без дозволу.

– Людині може бути незручно слухати

– Вона не зможе перечитати повідомлення при необхідності

– Витратить у 10 разів більше часу на прослуховування, ніж на прочитання

  1. Не вітати кожного підряд із релігійними святами. Ви н мжете бути впевнені на 100%, що людині це потрібно. Вітайте тільки тих, у кому впевнені. І особисто, а не в бесідах!
  2. Не давайте поради, якщо вас не просили. Навіть якщо прада добра – вона все одно залишається непроханою.
  3. Не розділяйте одне повідомлення на багато маленьких шматочків із окремих повідомлень.

Це може дратувати вашого співбесідника. Особливо, якщо гучність на його телефоні виявиться ввімкненою.

  1. Пишіть в зручний для людини час. Якщо по роботі – в робочий час цієї людини. Якщо особисті питання – не раніше 8:00 і не пізніше 21:00
  2. З відео-повідомленнями та ж сама справа, що і з аудіо. Не надсилайте без попереджень. Часто, на завантаження їх потрібно більше часу, ніж на прочитання смс-повідомлення.
  3. Якщо людина не відповіла вам відразу, варто написати повідомлення із причиною, чому вам потрібно зателефонувати або повторно взяти слухавку.

Аби бути толерантним – достатньо дотримуватися цих правил. Аби люди поводились до вас так само – поширте цю інформацію для друзів. Та не бійтесь наголошувати на тому, що саме вам не подобається. Бо це ваш комфорт і спокій.