Ніщо не забуте і в жодному разі не прощене. Народний депутат обмовив Бердянський морський торгівельний порт

Заміна керівництва ДП “Бердянського морського торгівельного порту” свого часу виклилала цілий скандал. Відсторонення від справ тодішнього керівника порту Миколи Ільїна, який також є депутатом Запорізької обласної ради і входить до фракції “Батьківщина” викликало шквал емоцій з боку партійних колег тепер уже екс-керівника. Обуреню не було меж, у хід запустили усе, що можна було на той час. Та навіть те, що не зовсім правильно з етичної точки зору. Зокрема, ми вже писали про протести з боку співробітників підприємства, які, неважко припусти, були в одній упряжці з Миколою Ільїним.

порт

Микола Ільїн

Здивування такий опір не викликає, адже посада директора порту досить таки непогана, та й достатньо впливова. Не є таємницею і методи, які використовують перед виборами директори українських підприємств. Дивним чином складається так, що підлеглі автоматично стають електоратом керівника, якщо він має приналежність до певної партії чи однойменно йде у політику. До цього важливого для “Батьківщини” фактору додавався, за керівництва Миколи Ільїна, ще один важливий бонус – спонсорство партійних заходів, які на перший погляд не виглядали, як партійні. За який кошт? – Тут ми промовчимо даючи змогу читачу домислити.

Втрата контролю над підлеглими – основні збитки

порт

Богдан Бабець

Методи, використані  проти новопризначеного керівника порту не спрацювали. Миколу Ільїна таки відсторони, а на посаду затвердили Богдана Бабця. Більше шести місяців він виконує обов’язки директора ДП “БМТП”. Скандал притих та образи залишилися. Ключові особи партії “Батьківщина” все ніяк не змиряться з фактом звільнення свого соратника і періодично викидують в суспільство гучні заяви. Остання прозвучала вкінці вересня від Сергія Соболєва. Він вирішив скористатися ефірним часом та вкотре згадати про досягнення екс-керівника порту, у той же час розкритикувати роботу теперішнього.

Все не зовсім так, або далеко не так

У зв’язку з цією заявою ДП “Бердянський морський торгівельний порт” представляє зведену інформацію про відрахування в бюджети всіх рівнів за 2015-2016 роки і 9 місяців поточного року. Оприлюднена інформація – аналіз фінансової звітності підприємства.

Згідно офіційних даних, ДП “БМТП” відраховано за 2015-2016 роки до бюджетів всіх рівнів 638 мільйонів 255 тисяч гривень. З них до державного бюджету – 488 мільйонів 814 тисяч гривень, до місцевого бюджету – 66 мільйонів 155 тисяч (без врахування ЄСВ), Єдиний соціальний внесок склав 83 мільйони 290 тисяч гривень. За 9 місяців поточного року ДП “БМТП” відрахував до державного бюджету 69 мільйонів 260 тисяч гривень, до місцевого — 48 мільйонів 062 тисячі гривень (в т.ч. ЄСВ).

Недорахувався 44 мільйонів у місцевому бюджеті

В своїх публічних висловлюваннях народний депутат Соболєв С.В. зазначав що сукупно за два роки ДП “БМТП” до державного бюджету перераховано 1 мільярд гривень. З вищенаведених даних видно, що це не відповідає дійсності і розходиться з офіційним показником майже на 400 мільйонів гривень. Це, фактично, річний результат дуже успішної роботи підприємства. Крім того, не відповідають дійсності і дані, озвучені народним депутатом, щодо відрахувань до місцевого бюджету – “Якщо тільки 160 мільйонів сплатили податків тільки місту Бердянську, то зараз сплатили 4 мільйона”. Підкреслюємо, за 9 місяців поточного року до бюджету Бердянська вже перераховано понад 48 мільйонів гривень, що в 12 разів перевищує озвучені політиком дані.

В порівнянні з рекордними для підприємства роками, в 2017 році ДП “БМТП” дійсно знизить відрахування до державного бюджету. Це пов’язано з падінням обсягів вантажопотоків. Причиною стали об’єктивні фактори, які не залежать від керівництва державного підприємства. По-перше, наслідком торгової блокади підприємств, що залишились на окупованій території стало припинення постачання продукції Єнакієвського, Макіївського та Донецького металургійних підприємств, яка складала до третини вантажообігу порту.

Будівництво мосту через Керченську протоку таки негативно позначилося

По-друге незаконне будівництво Російською Федерацією мосту через Керченську протоку негативно позначилось на співпраці з вантожовласниками, які переорієнтували вантожопотік до портів Чорноморського басейну. Варто відзначити, що спад виробництва спостерігається і в Маріупольському МТП. Більше того, колектив “Маріупольського морського торговельного порту” працює неповний робочий тиждень. Не зважаючи на існуючі труднощі, в ДП “БМТП” 5-тиденний робочий тиждень. На підприємстві вчасно і в повному обсязі сплачується заробітна плата, до державних свят нараховуються премії.

По-третє, скорочення обсягів вантажообробки ДП “БМТП” в 2017 році відбулось і через відтік одного з основних видів вантажів, традиційних для Бердянського порту — зерна. В суді продовжується розгляд справи, щодо незаконності внесення до Реєстру портових операторів приватної фірми “Аскет Шиппінг”, яка перебрала на себе цю категорію вантажів. Своєї позовної заяви керівництво “БМТП” не відкликало.

Наразі існує загроза зменшення вантажообігу внаслідок зменшення паспортних глибин у підхідному каналі та біля причалів порту

Враховуючи вищенаведене ДП “БМТП” закликає політиків всіх рівнів під час публічних висловлювань оперувати тільки перевіреною інформацією, з урахуванням всіх факторів, які так чи інакше позначаються на роботі державних підприємств та докласти зусиль для виправлення ситуації на загальнодержавному рівні.